Звітність

 Звіт директора Бучанського ліцею №3

Бучанської міської ради Київської ради

перед педагогічним колективом та громадськістю

 Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Концепції Нової української школи, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року», Державного стандарту початкової загальної освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 87), Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392), до Освітньої програми та річного плану роботи закладу, інших нормативних документів, передбаченими чинним законодавством у 2023/2024 навчальному році, з урахуванням діяльності щодо підвищення методичного, загально-культурного рівня педагогічних працівників, удосконалення їх професійної компетенції та підвищення ефективності освітнього процесу, робота педагогічного колективу в 2023/2024 н. р. була проведена за такими напрямками:

1. Освітнє середовище. Система збереження та зміцнення здоров'я учня та вчителя. Якість організації освітнього процесу, вдосконалення інформаційного простору. Безпечна школа. Попередження булінгу.

2. Система оцінювання здобувачів освіти. Забезпечення виконання Державних стандартів – якість освіти. Задоволення освітніх потреб.

3. Педагогічна діяльність. Методичне і кадрове забезпечення. Реалізація Концепції НУШ.

4. Управлінські процеси. Партнерство в освіті. Формування іміджу закладу освіти. Розбудова громадсько-активного освітнього закладу. Матеріально-технічне забезпечення.

Головними завданнями нашої роботи були :

- створення умов для здобуття початкової, базової та повної загальної середньої освіти на рівні не нижчому від Державних стандартів;

- виховання морально і фізично здорового покоління;

- розвиток природних позитивних нахилів, здібностей та обдарованості, творчого мислення, потреб і вміння самовдосконалюватися;

- формування громадянської позиції, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свої дії;

- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв української нації, державної мови, національних цінностей;

- виховання свідомого ставлення до свого здоров'я як найвищої соціальної цінності.

Не зважаючи на труднощі, нам вдалося організувати освітній процес із дотриманням вимог безпечної роботи в умовах воєнного стану; забезпечити здобуття початкової, базової середньої освіти та повної загальної середньої освіти в закладі, охопити навчанням усіх здобувачів освіти, зберегти контингент наших учнів.

Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне освітнє середовище – сукупність умов у закладі освіти, що унеможливлюють заподіяння учасникам освітнього процесу фізичної або моральної шкоди. Освітнє середовище закладу є безпечним та комфортним для учасників освітнього процесу. Ми постійно працюємо над його оновленням та покращенням. На території закладу діти почуваються безпечно і захищено. Наявні спортивні та ігрові майданчики, які є безпечними для учнів.

У закладі освіти забезпечується комфортний повітряно-тепловий режим, належне освітлення, облаштування та утримання санітарних вузлів, дотримання питного режиму та інших аспектів забезпечення безпеки і комфорту освітнього процесу. Всі навчальні кабінети та приміщення обладнані відповідно до вимог законодавства та освітньої програми. Заклад має всі необхідні навчальні приміщення. Навчальні кабінети забезпечуються інтерактивними засобами навчання та необхідним навчальним обладнанням. Здійснюється регулярний моніторинг за станом засобів навчання та обладнання.

Учасники освітнього процесу знають та дотримуються вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, знають та дотримуються правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій. Працівники проходять навчання та інструктажі з даних питань. Систематично проводяться бесіди з учнями. Працівники обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку чи раптового погіршення стану здоров'я учасників освітнього процесу і вживають необхідних заходів у подібних ситуаціях. У ліцеї працює медична сестра. Наш заклад оснащений датчиками протипожежної сигналізації, також є «тривожна кнопка» та система оповіщення у разі повітряної тривоги.

Методична робота з педагогічними працівниками у 2023/2024 навчальному році педагогічним колективом було проведено ряд результативних заходів, спрямованих на реалізацію методичної проблеми «Розвиток професійної компетентності, інноваційної та методичної культури педагогічних працівників в умовах розвитку НУШ». Члени методичної ради протягом навчального року здійснювали постійну консультативну допомогу педагогам стосовно освітнього процесу. Здійснювався супровід та підтримка молодих та малодосвічених педагогів. Проведено належну роботу з інформаційно-методичного забезпечення процесу навчання. Систематично проводилися організаційні наради для забезпечення методичної складової реалізації навчальних модельних програм НУШ і нетипової освітньої програми «Інтелект України»; навчальні заходи для удосконалення роботи асистентів вчителя в інклюзивних класах; психолого-педагогічні консиліуми щодо адаптації учнів 1-х, 5-х та 10-х класів. Педагоги також брали участь у конференціях, вебінарах, тренінгах та інших заходах різного рівня у очній та дистанційній формах.

Однією з важливих форм методичної роботи ліцею є педагогічна рада, на засіданнях якої відбувався аналіз, систематизація, узагальнення важливих питань освітнього процесу ліцею. У 2023/2024 навчальному році проводилось самооцінювання освітньої діяльності за напрямком «Система оцінювання здобувачів освіти». За підсумками проведеної роботи було видано наказ та подано рекомендації керівникам методичних об'єднань. На підсумковому засіданні методичної ради ліцею було заслухано звіти керівників шкільних предметних методичних об'єднань щодо виконаної роботи, проаналізовано зміст протоколів засідань. На засіданнях методичної ради були підведені підсумки атестації; проаналізовано результати участі у І, ІІ, ІІІ та ІV етапах Всеукраїнських предметних олімпіад, у конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт членів МАН, предметних, творчих і спортивних конкурсах.

Протягом року вчителями якісно використовувалися інноваційні методи навчання, був продемонстрований продуктивний підхід до використання різних форм організації освітнього процесу. Підсумки проведених педагогами ліцею за навчальний рік заходів були висвітлені у щорічних фото-інформаційних методичних звітах.

Протягом року педагогічним колективом закладу здійснювався комплекс заходів, спрямованих на виявлення, підтримку та відзначення обдарованої учнівської молоді, розвитку її інтересів, схильностей та природних обдарувань. З метою практичної реалізації пріоритетних завдань пошуку, навчання та виховання обдарованої учнівської молоді у закладі складено банк даних обдарованих дітей.

Це вдалося здійснити через такі заходи, напрямки та форми діяльності:

  • активізація зацікавленості учнів на уроках; індивідуальні консультації та заняття;
  • виявлення ініціативи та лідерства учнів при підготовці та проведенні позакласних та позашкільних заходів, конкурсах, змаганнях;
  • вивчення досвіду роботи окремих вчителів з організації роботи з обдарованими дітьми; методична та інформаційно-консультативна робота з вчителями щодо роботи з обдарованими дітьми;
  • залучення до участі у Всеукраїнських та онлайн олімпіадах і конкурсах.
  • висвітлення досягнень обдарованих дітей через місцеві засоби інформації ( сайт ліцею), заохочення грамотами та подяками;
  • проведення учнівських олімпіад;
  • сприяння роботи учнівського самоврядування.

На кінець року у шкільному банку обдарованих - 55 обдарованих та талановитих учнів, які мають високі досягнення в навчанні і посіли призові місця у різноманітних конкурсах і олімпіадах. Високих результатів досягли вони у ІІ (міському) етапі, ІІІ (обласному) і IV (всеукраїнському) етапі Всеукраїнських предметних олімпіад.

В ІІ (міському) етапі всього приймало участь 55 учнів. Дипломами І ступеня нагороджено – 18 учнів, дипломами ІІ ступеня нагороджено – 7 учнів, дипломами ІІІ ступеня нагороджено – 3 учнів. В ІІІ (обласному) етапі приймало участь – 18 учнів, дипломом І ступеня нагороджено 1 учня, дипломами ІІ ступеня нагороджено – 5 учнів, дипломами ІІІ ступеня нагороджено – 6 учнів. В ІV (всеукраїнському) етапі учень нашого ліцею Ємельянов Євген 9-В клас отримав диплом ІІ ступеня, підготувала учня вчитель історії Лозян С.М.

Учні та вчителі брали участь у Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН. Від нашого закладу було представлено 3 роботи. В секції медицина захищала роботу учениця 10-Б класу Матухно Вікторія і отримала диплом І ступеня на І (міському) етапі (науковий керівник вчитель біології Павлік О.В.), в секції українська література роботу захищала учениця 11-Б класу Скомаровська Ярослава, яка отримала диплом ІІ ступеня на ІІ (обласному) етапі (науковий керівник вчитель української мови і літератури Карасьова В.М.), в секції англійська і англомовна література була представлена робота Резніченко Анни учениця 11-Б класу ( науковий керівник вчитель англійської мови Крочак Т.Д.) за свою роботу Анна отримала диплом ІІ ступеня на ІІ (обласному) етапі.

В 2023/2024 навчальному році проходив XXІV Міжнародний конкурс з української мови ім. Петра Яцика. За перемогу в цьому конкурсі отримали дипломи такі учні: Трофанович Ніколь 4-Д клас - диплом ІІІ ступеня (вчитель Ковальова Л.В.), Захарчук Аліна 11-Б клас диплом ІІ ступеня (вчитель Галака Ю.Г .), Селіванова Кіра 3-Б клас – диплом ІІ ступеня (вчитель Олійник І.М.), Гаврилюк Катерина 10-А клас – диплом І ступеня (вчитель Сажина Н.В.), Єйбоженко Анастасія учениця 9-Б класу – диплом І ступеня (вчитель Макаркіна О.І.), Вєтрова Софія учениця 7-Б класу – диплом І ступеня (вчитель Макаркіна О.І.), Харнаникін Артем учень 6-В класу – диплом І ступеня (вчитель Макаркіна О.І.). Також були переможці XІV Міжнародного мовно-літературного конкурус ім. Т Шевченка, дипломом ІІ ступеня нагороджено ученицю 9-В класу Рудь Дар'ю (вчитель Шуліпа О.О.), дипломом І ступеня нагороджено ученицю 10-А класу Гаврилюк Катерину ( вчитель Сажина Н.В.)

Учениця нашого ліцею Поліна Козловська (10-А клас) отримала гран-прі на обласному фестивалі читців «Літературна вітальня Київщини» в номінації «Авторський твір». На Всеукраїнському конкурсі командних математичних головоломок від МАН України перемогу і І місце отримала команда 10-В класу «Синусоїди», склад команди: Шапошник Анна, Максимук Юлія, Пасюра Олена (керівник команди вчитель математики Гетьман О.С.) Учні 9 - 11 класів брали участь в ІV Всеукраїнській учнівській онлайн-олімпіаді «Хімія продовольчих та непродовольчих товарів» яку проводила кафедра митної справи та товарознавства Державного податкового університету і отримали дипломи за ІІ і ІІІ місця. Учениця 11-Б класу Скомаровська Ярослава під керівництвом вчителя географії Смаляної Ю.В. другий рік поспіль брала участь в обласному екологічному форумі «Київщина екологічна», в 2024 році форум мав назву «Київщина екологічна: Злочини війни. Відновлення». Екологічний проєкт під назвою: «Екологічна свідомість громадян і залучення сучасних технологій, як шлях до відновлення міста Бучі і України вцілому» був визнаний, як один з найкращих і Ярослава була серед доповідачів форуму, як підтвердження отримала сертифікат учасника форуму.

Також учні нашого ліцею є постійними учасниками різноманітних всеукраїнських інтернет-олімпіад на інтернет платформах: «На урок», «Всеосвіта» і інші.

Повноцінний розвиток сприяє і повноцінному навчанню. Про це свідчать навчальні досягнення учнів. Як правило, творчі і активні учні навчаються на високому і достатньому рівнях.

Підводячи підсумок, слід зазначити, що робота ліцею з обдарованими дітьми виконувалася згідно плану на належному рівні.

Головне завдання вчителя – забезпечити рівень навчальних досягнень і розвитку компетентностей на рівні Державних стандартів, безумовне виконання навчальних програм та планів. Основними умовами успішного досягнення базової компетентності учнями закладу освіти ми вважаємо:

  • підвищення ефективності уроку як основної можливості діалогу учня та вчителя;
  • розвиток системи позаурочних форм освітньої діяльності, зорієнтованих на пошуковий, дослідницький, проблемний характер засвоєння змісту освіти;
  • ріст професійної майстерності педагогічних кадрів;
  • орієнтацію педагогів на особисті досягнення учнів в освітній взаємодії;
  • забезпечення принципів відкритості й комфортності освіти в усіх її аспектах;
  • комплексний супровід педагогами освітнього та професійного вибору здобувачів освіти.

Система оцінювання в закладі освіти ґрунтується на особистісному та компетентнісному підходах, враховує особливості психофізичного розвитку дітей; має у своїй основі чіткі та зрозумілі вимоги до навчальних результатів, заохочує учнів апробувати різні моделі досягнення результату без ризику отримати за це негативну оцінку; розвиває в учнів впевненість у своїх здібностях і можливостях тощо.

Учителі розробляють компетентнісні завдання для проведення оцінювання, застосовують формувальне оцінювання, що передбачає відстеження індивідуального поступу учня, практикують само та взаємооцінювання. Педагоги застосовують формувальне оцінювання: систематично відстежують та відображають розвиток, процеси навчання і результати навчання кожного учня, регулярно надають учням ефективний зворотний зв'язок щодо їхньої роботи. Для подальшого прогресу в навчанні учням пропонують види роботи, які відповідають очікуваному розвитку учнів у майбутньому. Педагоги спрямовують учнів до того, щоб вони визначали собі освітні цілі, формулювали очікування від власної роботи, у взаємозв'язку зцими цілями та очікуваннями здійснювали самооцінювання та взаємне оцінювання результатів навчання. Упровадження педагогіки партнерства, компетентнісного й інтегративного підходів в освітній процес передбачає активне включення дітей в організацію навчання. Компетентнісне навчання вимагає нових підходів до оцінювання.

Протягом навчального року належна увага приділялася росту педагогічної майстерності вчителів через курсову підготовку та самоосвітню діяльність. Відповідно до Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОН України від 09.09.2022 р. №805, була створена атестаційна комісія І рівня. Комісію очолила Любов Морозенко – директор ліцею, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист. До складу членів атестаційної комісії ввійшли заступники директора ліцею з навчально-виховної роботи, досвідчені вчителі, керівники предметних об'єднань і голова профспілкової організації у кількості 6 осіб.

Атестаційна комісія забезпечила проведення атестації 15-ом педагогічним працівникам, з них всі пройшли чергову атестацію.

Відповідно до рішень атестаційної комісії встановлені відповідні кваліфікаційні категорії та тарифні розряди.

Атестаційний період 2023/2024 навчального року завершився з такими результатами:

  • присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» – 6;
  • присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» – 2;
  • підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст»» – 1;
  • підтверджено 12 тарифний розряд – 2;
  • присвоєно педагогічне звання «старший вчитель» – 1;
  • присвоєно педагогічне звання «учитель-методист» – 2;
  • підтверджено раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» – 6;
  • підтверджено раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та педагогічне звання «учитель-методист» – 3.

За планом виховної роботи у 2023/2024 навчальному році проводилися різноманітні заходи та форми роботи з реалізації Концепцій національно-патріотичного та громадянського виховання, зокрема заходи до:

- Дня української мови та писемності,

- Міжнародного дня людей з інвалідністю,

- Дня визволення України від німецько-фашистських загарбників,

- Всесвітнього дня дитини,

- Дня Гідності та Свободи,

- Дня Збройних сил України,

- Міжнародного Дня прав людини,

- Дня волонтера,

- Міжнародного Дня матері та жінки,

- Дня трагедії на ЧАЕС,

- Дня ЦЗ,

- Дня міста,

- Дня працівника освіти,

- Дня писемності,

- Дня космонавтики,

- Дня пам'яті та примирення,

- Дня захисника та захисниць України,

- Дня пам'яті жертв Голодомору,

- Дня пам'яті жертв Голокосту,

- Дня пам'яті героїв, що полягли під Крутами,

- Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав,

- Дня Героїв Небесної Сотні,

- Дня початку повномасштабного вторгнення росії на територію України,

- Дня єднання #Єднаймося_Бучанська_#UAразом,

- Дня української хустки,

- Дня Вишиванки,

- Дня українського Добровольця,

- Дня початку антитерористичної операції на сході України,

- Дня визволення в'язнів нацистських концтаборів,

- Дня Героїв,

- Дня св. Миколая,

- Театралізований різдвяний вертеп-привітання,

-Міжнародного дня «Дякую» #Дякуємо Бучанська МТГ,

-Дня Соборності України,

- Дня Миру – голуб миру,

-Дня закоханих,

- День Здоров'я тощо.

В ліцеї проводилася відповідна робота з питання попередження травматизму, збереження життя та здоров'я учасників освітнього процесу. Класними керівниками систематично, протягом навчального року, проводилась профілактична робота щодо попередження дитячого травматизму серед учнів під час освітнього процесу та в побуті. Про проведені бесіди з питань попередження травматизму, збереження життя та здоров'я учнів здійснювалися записи у електронних класних журналах.

В закладі освіти розроблено план заходів із запобігання та протидії булінгу на 2023/2024 навчальний рік; на сайті освітнього закладу розміщено матеріали щодо протидії булінгу для здобувачів освіти, батьків, педагогів. Адміністрація та педагогічні працівники ліцею обізнані з ознаками булінгу, іншого насильства та запобігають йому.

В ліцеї ведеться електронний журналу реєстрації відвідувань учнів. Адміністрацією ліцею систематично здійснювався контроль за станом відвідування учнями навчальних занять. Заступником директора з виховної роботи перевірявся облік відвідування учнів у класних журналах (як на сторінках учителів-предметників, так і на сторінці зведеної інформації, яку заповнює класний керівник), щомісячно перевірялася документація класних керівників щодо обліку причин відсутності учнів на уроках та контролюється своєчасність оформлення журналу обліку стану відвідування учнями навчальних занять по закладу освіти.

Працівниками психологічної служби постійно ведеться діалог і багатостороння комунікація між учнями, вчителями та батьками офлайн та через соціальні меседжі. Крім того, на сайті закладу освіти забезпечується інформаційний зв'язок між учасниками освітнього процесу, батьки можуть звернутися до директора, її заступників, класного керівника, практичного психолога та до будь-якого вчителя для вирішення всіх питань стосовно навчання чи розвитку дитини.

Протягом навчального року класними керівниками були проведені батьківські збори (вересень, грудень, квітень), на яких були висвітлені питання щодо організації навчання, оцінювання учнів, безпеки учнів під час освітнього процесу. Класні керівники постійно проводили індивідуальні бесіди з батьками учнів, у яких виникали труднощі в навчанні. У період воєнного стану класні керівники надавали психологічну допомогу та підтримку батькам, рекомендації щодо стабілізації психо-емоційного стану дітей, постійно підтримували зв'язок з батьками, надавали актуальну інформацію, підтримували зв'язок з родинами, які виїхали за кордон.

Важливу роль у системі виховної роботи ліцею займає діяльність гуртків. Гурткова робота розвиває естетичні та художні смаки учнів, поглиблює їх знання, розвиває творчі здібності, формує навички здорового способу життя, виховує почуття краси.
Цінність гурткової роботи полягає в тому, що вона вирішує проблему організації вільного часу школярів, задовольняє їх різноманітні інтереси, активізує пізнавальну діяльність учнів. Протягом навчального року в закладі працювало 13 гуртків за такими напрямками: фізкультурно-спортивний – 5, військово-патріотичний – 4, художньоно-естетичний – 4, в яких було зайнято 251 учень, з них 51дитина пільгової категорії.

Систематично згідно плану, а також поза планом проводились засідання комісії з профілактики правопорушень, де розглядались питання відповідно плану та індивідуальні справи здобувачів освіти, які мають пропуски занять без поважних причин, порушують правила внутрішнього розпорядку ліцею та схильні до правопорушень.

Інформація щодо профілактики правопорушень висвітлюється на шкільному веб-сайті та сторінці Фейсбук.

З батьками здобувачів освіти організовано бесіди «Безпечне навчання в умовах війни». Адміністрацією закладу, класними керівниками, практичним психологом та соціальним педагогом постійно проводилася профілактичні робота з питань попередження правопорушень серед дітей, підлітків та жорстоке поводження з дітьми.

Протягом навчального року значна увага приділялася профорієнтаційній роботі, адже основне завдання ліцею допомогти випускнику обрати професію, яка б відповіла його уподобанням та здібностям, допомагати адаптуватися до умов життя. З цією метою здійснюється супровід учнів – випускників: бесіди, диспути, лекції, анкетування, тестування спрямовані на дослідження інтересів, нахилів учнів старшої школи, сфери їх майбутньої діяльності. Дана робота дає можливість учням 9-11 класів визначитись зі своїми життєвими пріоритетами та обрати професію до своїх здібностей та інтересів.

Відповідно до ст. 56 Закону України «Про освіту», ст.36 Закону України «Про повну загальну середню освіту» та ст. 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» в закладі забезпечений організований підвіз дітей. З метою практичної реалізації цього питання було:

- розроблено та затверджено графік маршруту шкільного автобусу на 2023/2024 навчальний рік;

- визначено кількість учнів, які проживають за межами пішохідної доступності (більше 2 км) і складено списки;

- призначено відповідальних вчителів за безпеку життєдіяльності учнів під час перевезення.

Управлінська діяльність нашого ліцею була спрямована на забезпечення якості освіти на рівні Державних стандартів. В закладі постійно відбувається моніторинг поставлених цілей даною стратегією. Формуються відносини довіри, прозорості, відкритості завдяки роботі сайту закладу освіти, груп у соціальних мережах закладу освіти та офіційної Facebook-сторінки закладу освіти. Здійснюється ефективна кадрова політика, до викладацької діяльності залучені лише фахівці, які постійно підвищують свій професійний рівень. Використовуються онлайн-платформи для професійного самовдосконалення. Педагоги залучаються до виставок передового педагогічного досвіду. Здійснюється стимулювання професійної майстерності вчителів відповідно до Положення про матеріальне стимулювання педагогічних працівників. Управлінські рішення приймаються на основі конструктивної співпраці, взаємодії з місцевою громадою, враховуються пропозиції учасників освітнього процесу.

Як директор закладу освіти у роботі з працівниками дотримуюсь партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Моніторинг здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у закладі освіти залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе.

Отже, ми перегортаємо ще одну сторінку шкільного життя і підводимо підсумки 2023/2024 навчального року. Він був непростий. Але найбільшою цінністю я вважаю те, що ми цей рік пропрацювали в очному режимі.

Ми також розуміємо, що найголовніше зараз – це є безпека учнів!

Дякую учням, батькам за розуміння, підтримку, здорову критику.

Дякую педагогам, які викладалися на уроках заради майбутнього наших дітей, заради нашого з вами майбутнього!

Висловлюю щиру подяку за співпрацю: учням – за бажання вчитися, учителям — за творчість, за любов до своєї професії; батькам — за допомогу, розуміння, підтримку і сподіваюсь на подальшу плідну співпрацю; технічному персоналу за їх щоденну працю, за чистоту в навчальному закладі та на території школи. Я вірю в наш навчальний заклад, захоплююся його талановитими особистостями: учнями, вчителями, випускниками, які примножують справу нашого закладу освіти!








Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати